Tweet dit artikel Delen via LinkedIn Delen via Facebook

Detailhandel in juweliersartikelen

In deze branche wordt internet veelal op de volgende manieren gebruikt:

Web presence: De bedrijfswebsite wordt gebruikt als visitekaartje, bezoekers kunnen u vinden op internet en informatie over uw bedrijf nalezen. In dit geval bepaalt de uitstraling van de website grotendeels de indruk die de bezoeker opdoet van het bedrijf.

Reporting: Uw klanten kunnen na inloggen relevante gegevens inzien, zoals klantgegevens of ordergegevens. Eén voorbeeld is een ordervolgsysteem, waarbij de status van de afhandeling van een geplaatste order te volgen is via de website. Daarnaast zou een mogelijkheid aan de klant kunnen worden geboden om openstaande facturen in te zien en/of de bestelgeschiedenis na te gaan. Een ander voorbeeld is het beschikbaar stellen en eventueel muteerbaar maken van de NAW-gegevens van de klant, waardoor deze altijd up-to-date zijn. Ook (automatische) koppelingen met uw back-office zijn hierbij gebruikelijk.

E-mail: E-mail biedt een contactmogelijkheid om te corresponderen met het bedrijf. Voordeel van e-mail kan zijn dat de communicatie hierdoor automatisch is vastgelegd.

E-commerce: De mogelijkheid om via uw website rechtstreeks te verkopen aan onbekenden en hen on-line te laten betalen. Denk hierbij aan de verkoop van horloges, armbanden, kettingen etc. Er is ook een mogelijkheid voor inname van bestellingen van vertrouwde partijen zonder on-line betaling via de website.

Intranet: Een intranet is in feite een besloten website. Een intranet dient voor intern gebruik, en heeft als grootste voordeel de bevordering van interne efficiency. Medewerkers kunnen bijvoorbeeld algemene documenten opvragen en interne (werk)afspraken nalezen. Offertes en andere projectdocumenten zijn makkelijk toegangbaar voor de juiste mensen.

Urenregistratie: Een on-line urenregistratie is overal bereikbaar, en daarom zeer nuttig indien u of uw personeel veel onderweg is.  Zo kan makkelijk bijgehouden worden wie wanneer en waar heeft gewerkt, hoeveel en waaraan. Dus geen papierwerk meer, maar een handige oplossing voor een saai klusje.

Handelsplaats: Een on-line handelsplaats is een website waar vraag- en aanbod elkaar kunnen vinden. Marktplaats is daar een voorbeeld van. Er zijn echter ook branche-specifieke handelsplaatsen mogelijk, voor zowel b2c (business to consumer) als b2b (business to business).

Als u geïnteresseerd bent in één of meer van deze toepassingen voor uw bedrijf, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij helpen u graag verder.

<< Terug